سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترینِ فریضه ها و واجب ترین آنها برانسان، شناخت پروردگار و اقرار به بندگی اوست [امام صادق علیه السلام]
پرورش شتر مرغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» از سودسرشارپرورش شتر مرغ غافل نباشیم

از سودسرشارپرورش شتر مرغ غافل نباشیم کشور ما به دلیل شرایط اقلیمی و تنوع آب وهوایی ، توان بسیار بالایی در تولید انواع محصولات پرورشی دارد. متأسفانه به دلایل مختلف از جمله ناآگاهی از امکانات و توانمندی های خویش، بی توجهی به فن آوری وعلم روز، نبودن تنوع تولید و پیروی کورکورانه از روش های سنتی به ارث رسیده از پیشینیان، این توان تولیدی نادیده گرفته می شود. صنعت جدیدی که در کشور ما کمتر شناخته شده است، صنعت پرورش شترمرغ است. این صنعت غیربومی با سوددهی فراوان می تواند ضمن جلوگیری از خروج ارز، توان صادراتی ما را که سیاست اقتصاد بدون نفت ما در آینده سخت بدان محتاج است، کمک کند. شترمرغ از جمله پرندگان فاقد قدرت پرواز است که در حالت عادی به شکل وحشی در مناطقی از آفریقا، آمریکا و استرالیا زندگی می کند. در حال حاضر شترمرغ به دلیل استفاده از محصولات مختلفی که تولید می کند، پرورش داده می شود. تقریباً همه قسمت های بدن شترمرغ قابل استفاده است. این پرنده ارتفاعی بین ? تا ?‎/? متر، وزنی بین ??? تا ??? کیلوگرم دارد و در مواردی به صورت استثناء قد و وزن آن از این اندازه هم فزونی می یابد. وزن آن در یک سالگی حدود ??? ـ ??? کیلوگرم است و پس از ذبح می توان ?? کیلوگرم گوشت خالص از آن استحصال کرد که به طور متوسط هر کیلوگرم آن ?? دلار ارزش دارد. چربی کم، میزان کلسترول پایین،بالا بودن میزان پروتئین و داشتن شرایط عالی برای طبخ مناسب، گوشت شترمرغ را مورد پسند ذائقه بسیاری قرار داده است. علاوه بر گوشت، سایر محصولات شتر مرغ شامل: تخم مرغ، چرم،پر،روغن واعضای مناسب آن برای پیوند اعضاء برای آدمیان مورد استفاده قرار می گیرد. تخم مرغ این پرنده با کلسترول پایین و پروتئین بالا از طعم شیرین تری نسبت به تخم مرغ عمولی برخوردار است و یک عدد از آن می تواند غذای کاملی برای ? نفرباشد. ?? عدد نطفه دار آن به طور متوسط تا ??? دلار دادوستد می شود.
علاوه بر گوشت و تخم مرغ ، پر این پرنده نیز ارزش بالایی دارد به گونه ای که درآمد حاصل از فروش آن می تواند به تنهایی هزینه نگهداری وتغذیه شترمرغ ها را تأمین کند. هرکیلوگرم پرشترمرغ تا ??? دلار ارزش دارد و در بعضی موارد پرهایی به دست می آید که هر یک از آنها به تنهایی ?? دلار است. با ارزش ترین پرها پرهای سفید شترمرغ نر است که برای تزئین لباس،کلاه و به دلیل خاصیت الکترواستاتیک پرها و جذب ذرات گردو غبار برای ساخت جاروهای گران قیمت برای پاک کردن قطعات الکترونیکی و کامپیوتری از آن استفاده می شود. با ارزش ترین محصولی که از شترمرغ استحصال می شود چرمی است که از پوست آن ساخته می شود. از هر شترمرغ چرمی به دست می آید که ?‎/? متر مربع مساحت دارد و حدود ??? دلار ارزش دارد. چرم شترمرغ بدلیل چربی طبیعی موجوددر آن در مقابل خشکی و ترک خوردن مقاوم بوده و از آن چکمه ولباسهایی دوخته می شود که به ترتیب ??? و ?? هزار دلار ارزش گذاری می شود. از هر شترمرغ ? لیتر روغن به دست می آید که در صنایع آرایشی کاربرد دارد. مغز شترمرغ در درمان آلزایمر مؤثر است و قرنیه چشم آن در پیوند قرنیه و غضروف پای آن در پیوند پای یک انسان صدمه دیده استفاده می شود تنوع محصولات و ارز آوری خوب این صنعت ، می تواند زمینه بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در مورد آن، در اکثر نقاط کشور باشد. شترمرغ پرنده یی مقاوم در مقابل انواع بیماری ها است و با حمایت مسؤولان ذیربط می توان پرورش آن را در داخل به طور گسترده آغاز کرد.در حال حاضر پرورش این حیوان دراستان های تهران، مرکزی (خمین) ،سمنان (گرمسار) ، همدان، قزوین آغاز شده و در صورت حمایت می تواند توسعه یابد

نویسنده متن فوق: » محمد رضا زارع ( دوشنبه 86/12/27 :: ساعت 4:44 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

آشنایی با آنزیم فیتاز
باکترویسین و باکتریوفاژ جایگزین آنتی بیوتیک ها می شوند
اسیدی فایر در تغذیه طیور
بتائین چیست
وظایف ویتامین C در طیور
آنتی بیوتیک به عنوان محرک رشد در طیور
پری بیوتیک چیست
مصرف گوشت شترمرغ برای افراد دچار فشارخون مفید است
ال کارنیتین چیست
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 0
>> بازدید دیروز: 34
>> مجموع بازدیدها: 1231557
» درباره وبلاگ من

پرورش شتر مرغ

» پیوندهای روزانه

فروشگاه فرافر [16]
روغن قلم شتر مرغ [3]
روغن صورت شتر مرغ [2]
فروشگاه محصولات شتر مرغ [5]
جزوه آموزشی پرورش شتر مرغ در 405 صفحه [3361]
انواع طرحهای شتر مرغ [2071]
علوم دامی [730]
اطلاعات علمی شتر مرغ [3377]
پرورش شتر مرغ [3751]
بانک اطلاعاتی شتر مرغ [4057]
موسسه شتر مرغ کانادا [1817]
پوست تخم شتر مرغ [1560]
شرکت آتی نگر [402]
موسسه تحقیقاتی شتر مرغ [1511]
ostrich farm [429]
[آرشیو(55)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
پرورش شتر مرغ[16] . تغذیه[2] . ( یونجه[2] . ، سویا[2] . ، مکملهای معدنی[2] . جو[2] . جوجه[2] . درباره[2] . ذرت[2] . علوفه[2] . شترمرغ[2] . مولد[2] . و شبدر ) و کنستانتره[2] . ویتامینه[2] . ضد عفونی . فرمالین . فضای لازم برای شتر مرغ . کشتار شتر مرغ . گوشت شتر مرغ . سن یک سالگی . شتر مرغ . حاصل از کشتار . درآمد . بازگشت سرمایه . بررسی مقایسه ای در تولید تخم ،وضعیت نطفه داری، جوجه کشی و هچ . پرمنگنات . تمیز کردن جایگاه . جدول براورد سود وزیان طرح: . تاسیسات پرورشی جوجه ها . تاسیسات جوجه کشی: .
» آرشیو مطالب
kave1
kave2
kave3
kave4
kave5
kave6
kave7
kave8
فروردین 87
شهریور 87
اسفند 87
فروردین 88
دی 93
آذر 89

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
سه قدم مانده به....
کسب و کار ودر امد اینترنتی
فروشگاه طرح و نقشه شتر مرغ
دهیاری روستای هرفته

» صفحات اختصاصی
نرم افزار جامع مدیریت گاوداری

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو


» طراح قالب