سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خواهان دنیا مباش ، خدا زشتیهاى آن را به تو خواهد نمود و بى خبر ممان که از تو بى خبر نخواهند بود . [نهج البلاغه]
پرورش شتر مرغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» به زودىمحصولات آرایشى و بهداشتى حاصل از چربى شترمرغ وارد بازار م

به زودى محصولات آرایشى و بهداشتى ساخته شده از چربى لاشه شترمرغ در کشور تولید و وارد بازار مى شود.به گزارش خبرنگار ابراراقتصادى، پرویز نیامنش رییس شرکت تعاونى پرورش دهندگان شترمرغ گفت: با توجه به اینکه چربى لاشه شترمرغ از نوع چربى هاى بسیار مرغوب و در حد چربى مار مى باشد به زودى محصولات آرایشى و بهداشتى ساخته شده از چربى لاشه این حیوان در کشور تولید و وارد بازار مى شود. وى یادآور شد که لاشه هر قطعه شترمرغ بالغ بعد از کشتار داراى ۱۵ کیلوگرم چربى است که هم اکنون به قیمت هر کیلوگرم ۵ هزار تومان در بازار به فروش مى رسد.رییس شرکت تعاونى پرورش دهندگان شترمرغ در مورد وضعیت کنونى پرورش دهندگان شترمرغ در کشور نیز مى گوید: هم اکنون ۳۰ هزار قطعه شترمرغ در سنین مختلف و در غالب ۳۴۰ مزرعه فعال در کشور نگهدارى مى شود.وى با اشاره به اینکه فقط ۶۰ تا ۷۰ مزرعه پروانه فعالیت از وزارت جهاد کشاورزى دریافت کرده اند یادآور مى شود به دلیل مشخص و نهایى شدن استانداردهاى پرورش این پرنده در کشور هم اکنون وزارت جهاد کشاورزى از صدور هر گونه پروانه ساخت و بهره بردارى مزارع پرورش شترمرغ خوددارى مى کند.نیامنش خاطرنشان ساخت که این مسئله احتمالاً بهار سال آینده برطرف خواهد شد. وى در خصوص حمایت بانک ها از سرمایه گذارى در این بخش نیز گفت: در استان تهران بانک کشاورزى تاکنون از این پروژه حمایتى نکرده اما سایر بانک ها (ملت، سپه و صادرات) برنامه هایى براى حمایت از صنعت شترمرغ دارند.
نیامنش در خصوص قیمت انواع محصولات شترمرغ نیز گفت: در حال حاضر قیمت تخم بدون نطفه
۵ هزار تومان، تخم نطفه دار ۵۰ هزار تومان، جوجه یک روزه ۱۰۰ هزار تومان، جوجه سه ماهه ۲۵۰ هزار تومان، یک ساله پروارى ۴۵۰ هزار تومان، مولد تخمگذار ۲ میلیون ویکصد هزار تومان تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ۵/۱ متر پوست خام به ارزش ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان، هر کیلو گرم گوشت به صورت عمده فروشى ۱۰ هزار تومان و خرده فروش ۱۶ هزار تومان و هر شاخه پر نیز به قیمت هزار تا هزار و پانصد تومان در بازار به فروش مى رسد.گفتنى است که شترمرغ با ۲۵ سال عمر اقتصادى پس از ۳ سال آمده تکثیر و نسل کشى مى شود و سالانه ۵۰ تا ۶۰ عدد تخم مى گذارد که ۲۷ قطعه از آن به جوجه یک روزه تبدیل مى شود.این پرنده پس از سپرى کردن یک دوره پرواربندى ۹ تا ۱۲ ماهه به وزن ۱۱۰ کیلوگرم مى رسد که حدود ۴۰ کیلوگرم آن گوشت خالص است.لازم به ذکر است که شرکت تعاونى پرورش دهندگان شترمرغ اقدام به برپایى کلاس هاى آموزشى براى علاقمندان به سرمایه گذارى در این صنعت نیز نموده است.علاقمندان به سرمایه گذارى در صنعت پرورش شترمرغ مى توانند در این کلاس که در دو بخش تئورى و عملى (بازدید از مزرعه) برپا مى شود از نزدیک علاوه بر آشنایى با گونه شترمرغ، تولیدات و احتیاجات آن با مسایل اقتصادى دخیل در این صنعت نیز آشنا شوند و با برآوردهایى که صورت مى گیرد قبل از هر گونه اقدام عجولانه، اطلاعات لازم را به دست آورند.

 



نویسنده متن فوق: » محمد رضا زارع ( پنج شنبه 86/1/9 :: ساعت 10:31 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

آشنایی با آنزیم فیتاز
باکترویسین و باکتریوفاژ جایگزین آنتی بیوتیک ها می شوند
اسیدی فایر در تغذیه طیور
بتائین چیست
وظایف ویتامین C در طیور
آنتی بیوتیک به عنوان محرک رشد در طیور
پری بیوتیک چیست
مصرف گوشت شترمرغ برای افراد دچار فشارخون مفید است
ال کارنیتین چیست
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 7
>> بازدید دیروز: 20
>> مجموع بازدیدها: 1231430
» درباره وبلاگ من

پرورش شتر مرغ

» پیوندهای روزانه

فروشگاه فرافر [16]
روغن قلم شتر مرغ [3]
روغن صورت شتر مرغ [2]
فروشگاه محصولات شتر مرغ [5]
جزوه آموزشی پرورش شتر مرغ در 405 صفحه [3361]
انواع طرحهای شتر مرغ [2071]
علوم دامی [730]
اطلاعات علمی شتر مرغ [3377]
پرورش شتر مرغ [3751]
بانک اطلاعاتی شتر مرغ [4057]
موسسه شتر مرغ کانادا [1817]
پوست تخم شتر مرغ [1560]
شرکت آتی نگر [402]
موسسه تحقیقاتی شتر مرغ [1511]
ostrich farm [429]
[آرشیو(55)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
پرورش شتر مرغ[16] . تغذیه[2] . ( یونجه[2] . ، سویا[2] . ، مکملهای معدنی[2] . جو[2] . جوجه[2] . درباره[2] . ذرت[2] . علوفه[2] . شترمرغ[2] . مولد[2] . و شبدر ) و کنستانتره[2] . ویتامینه[2] . ضد عفونی . فرمالین . فضای لازم برای شتر مرغ . کشتار شتر مرغ . گوشت شتر مرغ . سن یک سالگی . شتر مرغ . حاصل از کشتار . درآمد . بازگشت سرمایه . بررسی مقایسه ای در تولید تخم ،وضعیت نطفه داری، جوجه کشی و هچ . پرمنگنات . تمیز کردن جایگاه . جدول براورد سود وزیان طرح: . تاسیسات پرورشی جوجه ها . تاسیسات جوجه کشی: .
» آرشیو مطالب
kave1
kave2
kave3
kave4
kave5
kave6
kave7
kave8
فروردین 87
شهریور 87
اسفند 87
فروردین 88
دی 93
آذر 89

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
سه قدم مانده به....
کسب و کار ودر امد اینترنتی
فروشگاه طرح و نقشه شتر مرغ
دهیاری روستای هرفته

» صفحات اختصاصی
نرم افزار جامع مدیریت گاوداری

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو


» طراح قالب